عاجل

أهم الأخبار اليوم .. فيديو.. أسامة كمال يوجه رسالة لوزير الداخلية: «كلامك للمتربصين مش كفاية»

0 تعليق 13 ارسل لصديق نسخة للطباعة تبليغ

وجه الإعلامى أسامة كمال رسالة للواء مجدي عبدالغفار، وزير الداخلية، تعليقا على التفجير الإرهابي بشارع الهرم والذي أسفر عن استشهاد عدد من ضباط ورجال الأمن والمدنيين.

وقال «كمال»، عبر برنامجه «القاهرة 360»، على شاشة «القاهرة والناس»: «يا معالي الوزير كلمتك للمتربصين (موتوا بغيظكم) مش كفاية لأن كلامك معاهم مش مفيد ومش هيقدم ولا يأخر، كلامك لازم مع مش مع المتربصين، لكن المطنشين اللي ساكنين جنبهم ناس ما يعرفهمش وما فرقش معاهم يعرفوهم ولا يعرفوا شغلهم، بيطلعوا بإيه وبينزلوا بإيه، ولا فرق مع اللي أجر لهم الشقة يسألهم بتشتغلوا إيه.. ولا فرق مع أي حد الشقة اللى معاه بيحصل فيها إيه».

وأضاف «كمال»: «علشان كده الكلام لازم يبقى للمطنشين اللى فاكرين أنهم مش هيدفعوا التمن وفاكرين إن التمن بيدفعه بس الشرطة والجيش، وده مش حقيقي لأن المطنش هيدفع التمن والمكبر هيدفع التمن لأن القنبلة لما بتنفجر مش بتنقي.. بتنفجر في أي حد».

ووجه كمال رسالة للسلبيين، قائلا: «بيت المهمل بيخرب قبل بيت الظالم زى ما أجدادنا علمونا، ولما تلاقى حد غريب أو أشكال غريبة سكنت في بيتك أو في بيتك جنبك ما تطنش واسألهم أنتو مين، اسأل هو السؤال حُرم، أسأل قبل ما تدفع التمن اللي هيدفعه كل واحد مكبر دماغه، ومش عايز يساعد ومش هامه اللى بيحصل».

------------------------
الخبر : أهم الأخبار اليوم .. فيديو.. أسامة كمال يوجه رسالة لوزير الداخلية: «كلامك للمتربصين مش كفاية» .. تخلي صحيفة الاجيال الحرة مسئوليتها الكاملة عن محتوي هذا الخبر وانما تقع المسئولية علي الناشر الاصلي للخبر و المصدر هنا : المصرى اليوم - مصر

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق